16.03.2017 14:59


Mobilní aplikace Záchranka se dočká rozsáhlé informační kampaně

Autor: Marek Bartošík | Kurz: Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Projekt Filipa Maleňáka pomáhá lidem v nouzi rychle přivolat záchrannou službu a zjednodušuje jejich vyhledání. Jeho aplikaci Záchranka využilo přes sedm set osob. Rada města Brna schválila rozsáhlou propagační kampaň, kterou povede společně s Dopravním podnikem města Brna.

Brno – Rada města Brna vyčlenila pětapadesát tisíc korun na kampaň pro aplikaci Záchranka. ,,Propagovat ji budeme v prostředcích Městské hromadné dopravy prostřednictvím videoklipů, letáků či příspěvků v časopisech Šalina a Brněnský metropolitan,“ řekl první náměstek primátora Petr Hladík. Tato aplikace pro chytré telefony zjednodušuje zasahování u naléhavých případů. Pokud ji má člověk v chytrém telefonu, nemusí ručně vytáčet záchrannou službu a informovat o přesné poloze. Stačí otevřít aplikaci a na tři vteřiny podržet nouzové tlačítko. Pomocí něj se automaticky vytočí číslo 155 a odešle polohu volajícího na dispečink.

Hladík zhodnotil rozpočet na první pohled jako malý, nicméně díky velmi zvýhodněným podmínkám od Dopravního podniku jako dostačující. „O službě by mělo vědět co nejvíce lidí, především starší obyvatelé,“ řekl k připravované akci Hladík. Věk uživatelů zajímá také samotné tvůrce. „Při založení jsme očekávali oblíbenost především u mládeže. Ze statistik na facebookovém účtu ale vyplývá, že nejvíce uživatelů patří do věkové hranice třicet až pětapadesát let,“ informoval autor projektu Filip Maleňák.

Za rok ostrého provozu si aplikaci podle jejího hlavního tvůrce nainstalovalo 315 tisíc uživatelů. Záchranná služba přijala přes sedm tisíc hlášení, v desetině případů vyjela na místo záchranka. Uživatelé mají k dispozici grafický návod i instruktážní videa, vybrat si můžou z české a anglické verze. Aplikace si během prvního roku našla řadu příznivců. „Takovou věc rád vítám. Pro sportující nebo dlouhodobě nemocné je to velmi užitečný pomocník,“ vyjádřil se student Václav Hodulík, který se dlouhodobě věnuje skautingu, kde úrazy občas nastanou.

Záchranku si uživatelé pochvalují i v recenzích. „Ohlasy na ni průběžně sledujeme a reagujeme na ně. Drobné problémy jsme zaznamenali vždy pouze po odvysílání zprávy v televizi, což přilákalo zvýšený počet zájemců,“ prozradil Maleňák. Zvýšený zájem o Záchranku může mírně prodloužit dobu potvrzení registrace. Autoři se původně mohli obávat zneužívání aplikace. „K tomu naštěstí nedochází. Je to především proto, že o každém registrovaném uživateli víme řadu informací a bylo by snadné ho vypátrat. Lidi si občas spletou režim, místo na zkušebním provedou stisk tlačítka na ostré verzi. Pak se nám ale za svou chybu omlouvají,“ dodal Maleňák.

Klíčová slova: aplikace Záchranka, propagace, kampaň, DPMB, Filip Maleňák

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.